Stwardnienie rozsiane (SM) jest przewlekłą i nieuleczalną chorobą neurologiczną diagnozowaną między 20. a 40. rokiem życia. U każdego chorego na SM mogą pojawić się inne objawy: zaburzenia wzroku, niedowłady, zaburzenia mowy i wiele innych. Co druga osoba poruszająca się na wózku inwalidzkim jest chora na SM.
W większości krajów Unii Europejskiej leczenie ma zapewnione ok. 30% chorych. Pod względem dostępności do terapii Polska jest wciąż na jednym z ostatnich miejsc. Nieleczone lub źle leczone SM prowadzi do niepełnosprawności i wykluczenia osoby będącej często dopiero u progu kariery zawodowej i życia rodzinnego.
Raport podsumowujący kampanię SM – walcz o siebie w roku 2012.
STRATEGIA KAMPANII
Cel:
Zbudować świadomość tego, że mimo iż Stwardnienie Rozsiane jest chorobą, ciężką, przewlekłą właściwa terapia rozpoczęta na wczesnym etapie coraz częściej daje szanse na w pełni normalne funkcjonowanie
Musimy przekonać pacjentów, że Stwardnienie Rozsiane nie musi oznaczać wyroku, i że warto walczyć o właściwą nowoczesną terapię
Przekonać decydentów i opinię publiczną, że właściwa terapia na wczesnym etapie choroby pozwala ograniczyć /uniknąć jej najtragiczniejszych skutków
Wyzwanie
Potoczna opinia na temat Stwardnienia Rozsianego jest taka, że jest to absolutnie nieuleczalna choroba prowadząca w sposób nieunikniony do ciężkiego kalectwa i śmierci
Taki obraz choroby powoduje niewiarę w skuteczność terapii. Wywołuje lęk i poczucie braku nadziei w pacjentach. Staje się usprawiedliwieniem dla decydentów, którzy mogliby finansować jej leczenie.
Naszym wyzwaniem jest zmienić ten obraz Stwardnienia Rozsianego. Pokazać, że poprzez właściwą terapie są szanse aby realnie ograniczyć skutki choroby.
„ Jeśli jest szansa, warto walczyć i nie można rezygnować. Całe nasze życie składa się z odwagi do wykorzystywania szans. Jeśli jest nadzieja po prostu nie wolno się poddawać”
Główny przekaz
„Trzeba walczyć o siebie!”
Take out
Właściwa terapia SM daje szanse na w pełni normalne funkcjonowanie.
Nie wolno marnować tej szansy, nie wolno się poddawać.
Trzeba robić wszystko by jak największe grono pacjentów było objęte właściwą terapią
Idea – szanse
Pokazujemy ludzi chorujących na SM, którzy pełni pasji i woli walki wykorzystują szanse w swoim codziennym życiu. Ludzi, którzy tak jak we wszystkich innych działaniach tak i w chorobie nie poddają się, walczą z nią skutecznie i dzięki temu funkcjonują normalnie w codziennym życiu.
Za działania w internecie odpowiadała Agencja Interaktywna Eura7
Organizatorem kampanii była agencja marketingu społecznego Telescope